Många mil kvar.

”Många mil kvar” är en kampanj som inte är något annat än ett kärleksbrev till sin målgrupp, genom att skapa en lifestyle kopplad till varumärket. Kampanjen tar avstamp i en välkänd sanning samtidigt som den tar sig ann den eviga frågan; ”varför handlar inte män kläder second-hand?”
Kund: Sellpy
Team: Anton Schmidt (AD), Rasmus Holmgren (CW), Elina Johansson (AD)
Typ av projekt: Fiktivt case

Bakgrund

Sellpy är en tjänst där du enkelt kan köpa och sälja dina kläder i bulk. Helt enkelt beställer du hem en ”Sellpy kasse”, fyller den med kläder du vill sälja och skickar iväg dem. Det är en enkel process som är bra för både att sälja kläder men även fynda riktiga kap.

Uppdrag

Idag består Sellpys kundbas primärt av Kvinnor i ung vuxen ålder. Nu vill Sellpy ta sig ann kanske den svåraste målgruppen möjlig för andrahandskläder, män i åldrarna 40–65.

Insikt

Bilar sjunker i värde när man stoppar i nyckeln för första gången, men vintage bilar kan öka något otroligt i värde. Samma siffror går att hitta i kläder. 

Idé

Lyft likheten i kläd- och bilköp, och bekämpa bilden av att andrahandskläder bara är slitna och smutsiga.

SoMe.

På Metas socialamedier syns kampanjen dels som karusell på instagram.

Tryckt media.

Men även i tidningar som ”Bilsport” eller ”Wheels magazine”. Tidningar som har ett tydligt focus på framförallt klassiska bilar eller ”USA-bilhobbyn”.

Podd- och radioreklam.

Tills sist finns den även i öronen på dig som lyssnar på podd eller är ute och kör bil ibland.